De Canadese natuur op z'n best! - Reisverslag uit Jasper, Verenigde Staten van Floris, Danitsja, Stijn & Mini-Me Hoeven - WaarBenJij.nu De Canadese natuur op z'n best! - Reisverslag uit Jasper, Verenigde Staten van Floris, Danitsja, Stijn & Mini-Me Hoeven - WaarBenJij.nu

De Canadese natuur op z'n best!

Blijf op de hoogte en volg Floris, Danitsja, Stijn & Mini-Me

16 September 2016 | Verenigde Staten, Jasper

Vrijdag 9 september

Vandaag de walvissentrip...dacht ik. Maar het blijkt een orkatrip te zijn. Nog gaver want die heb ik nog niet eerder gezien. We worden in dikke pakken gehesen. Dit blijkt even later ook wel nodig want de trip is 7 uur lang op een zodiac waarbij je dus volop in de wind zit! We zien onwijs veel orka's en walvissen en zeehonden. Mijn dag kan niet meer stuk als ik aan het eind van de dag DE perfecte foto neem van een orka die net opspringt.

Zaterdag 10 september

Vandaag verlaten we Vancouver Island en pakken de ferry naar het vaste land. Wat was het hier overweldigend mooi. En wat een wildlife. We rijden naar Whistler en stoppen onderweg bij wat watervallen. Wanneer we de camping oprijden staan er overal waarschuwingsborden dat je moet oppassen voor de beren.

Zondag 11 september

We pakken in Whistler de gondola naar Whistlers mountain. Daar lopen we een trail met prachtige uitzichten. Daarna gaan we met de volgende gondola naar de Blackcomb Mountain. Inmiddels zitten we op 2400 meter hoogte! Ook hier wandelen we een route met uitzichten op bergen met besneeuwde ijstoppen. Het is alsof je naar een schilderij kijkt.

Maandag 12 september

Vandaag een lange reisdag naar Clearwater. Met de camper ga je max 80 op de snelweg dus als de TomTom zegt 5 uur doen wij er min 7 uur over. Het landschap veranderd continu. We stoppen onderweg bij een aantal mooie meren. Naast onze auto komt de familie beer langsgelopen. Wauw! Floor stookt elke avond vuurtje met Stijn. Vindt hij prachtig. Samen met papa dennenappels en takken zoeken en pyromaantje spelen. Als kers op de taart ook nog marshmallows roosteren boven het vuur.

Dinsdag 13 september

We bezoeken Wells Gray national park, ook wel bekend als het watervallen park. We bezoeken 3 prachtige watervallen. We besluiten geen lange wandeling te maken maar in de middag weer terug te gaan naar de camping waar we lekker ff genieten van het zonnetje (is hier 23 gr). 's Avonds gaan we uit eten bij een 'smoke' restaurant, iets waar Floor ook al een tijd mee aan het experimenteren is op de bbq. Het eten is goddelijk. Floor besteld er nog een proeverijtje van 8 lokaal gebrouwen biertjes bij, dus raad eens wie ons huis naar de camping mag rijden...;-). Dat gaat gelukkig prima. Ik raak niemand.

Woensdag 14 september

Vandaag gaat de reis naar Jasper. Onderweg komen we een aangereden babybeer tegen. Ahhhh. We stoppen bij de hoogste berg van Canada, de Mnt. Robson. Het is prachtig helder weer dus we kunnen de berg helemaal zien. Op de camping worden we gewaarschuwd voor elanden die hier volop rondlopen. We horen ze om de camper scharrelen en brullen als we op bed liggen.

Donderdag 15 september

We gaan Jasper national park verkennen. We starten bij de Maligne Canyon waarbij de canyons met elkaar verbonden zijn door bruggen. Daarna rijden we door naar Medicine lake, ook wel 'disappearing lake' genoemd omdat het meer soms zomaar verdwijnt. We eindigen de dag bij Maligne lake. Daar hebben we een boottrip geboekt naar Spirit Island. Daar zien we het mooiste plaatje van wat we tot nu toe hebben gezien. De gids zegt ook dat we de beste dag vh jaar hebben gekozen: vorige week was er nog een sneeuwstorm en nu is het een zonnige dag met blauwe lucht. Op de terugweg naar de camping parkeren we bij een picknickplaats de camper en koken we daar wat met het idee om het buiten in de zon op te eten. Maar bij alle tafeltjes staan beschrijvingen wat je moet doen als er een beer voor je staat dus we besluiten op veilige afstand in de camper ons maaltje op te eten. Rond zonsondergang rijden we terug want dan is de kans op wildlife het grootst. We worden beloond met een beer en 4 elanden!

Onze harde schijf van de laptop is gecrasht. Ik schrijf dit reisverslag dus op m'n mobiel. Foto's die op m'n camera staan kan ik dus helaas niet meer toevoegen. Heb wat foto's met m'n mobiel van het schermpje van m'n camera genomen. Foto's zijn dus absoluut niet scherp maar dan heb je een idee.

• 16 September 2016 - 20:13

Rachel :

Die orka foto is idd prachtig! Was het trouwens zwanger en misselijk wel te doen op zo'n boot?

• 16 September 2016 - 20:14

Caar:

Whauuuuwww wat een foto's!!!!!!

• 16 September 2016 - 21:22

Wendy:

Wauw, wat een fantastische foto's!

• 16 September 2016 - 21:49

Anke:

Hi familie! Wat een heerlijk verhaal en toch al super mooie foto's!! Ben zo benieuwd naar jullie verhalen en tips voor Canada! Reis lijkt mij echt fantastisch mooi. Geniet van de laatste week. X

• 17 September 2016 - 09:35

Mieke:

Ha Daan,

Wat heerlijk dat je ons zo mee laat genieten! Dank je wel daarvoor.
    Kunnun jullie geen vakantie avond geven zodat je niet te moe wordt om alle verhalen steeds weer opnieuw te vertellen. Gelukkig zitten wij eerste rang op jullie aankomstdag thuis! Geluksvogels dat we zijn.
    Heb het nog heerlijk samen goed en geniet!
    Liefs Mieke

• 17 September 2016 - 21:38

Fieke:

Hai Dani,
    Wat een leuke belevenissen!! En onwijs gave foto's!!
    Geniet er nog even van :)!
    Liefs van ons

• 19 September 2016 - 09:06

Yent:

Wauw! Wat is Canada toch mooi! Goed begin van mijn maandagochtend, dankjewel :) Ik hoop dat jullie nog een geweldige week tegemoet gaan. Geniet lekker van elkaar en het mooie land!