Canada here we come! - Reisverslag uit Tofino, Canada van Floris, Danitsja, Stijn & Mini-Me Hoeven - WaarBenJij.nu Canada here we come! - Reisverslag uit Tofino, Canada van Floris, Danitsja, Stijn & Mini-Me Hoeven - WaarBenJij.nu

Canada here we come!

Blijf op de hoogte en volg Floris, Danitsja, Stijn & Mini-Me

06 September 2016 | Canada, Tofino

Vrijdag 2 september
Vandaag is het zover….na maanden aftellen gaat de reis naar Canada beginnen!! Ik ben wel wat gespannen want nadat de hormonen eindelijk niet meer door mijn lijf gieren en de misselijkheid minder is, heb ik afgelopen dagen het Noro virus erover heen gehad. Dus duimen draaien dat alles binnen blijft. En dat blijft het! We hebben een hele relaxte vlucht, Stijn doet het geweldig, en na 9 uur vliegen zijn we in Berenland! Alhoewel…het voelt alsof we in Thailand zitten. We hebben nl een airbnb geboekt bij een Chinese familie die in een soort van kasteeltje wonen. Schoentjes moeten uit, slippertjes aan en alles is brandschoon. Het is hier 9 uur vroeger, dus we komen NL tijd 23 uur ’s avonds aan maar we (inclusief Stijn ;-)) moeten dus nog de hele dag door. We slenteren wat door het winkelcentrum, eten wat en liggen om 19.30 uur lokale tijd op bed.

Zaterdag 3 september
Een bijzondere nacht laten we maar zeggen..Stijn is om 00.30 uur lokale tijd wakker. Niet zo gek, want in NL is het 9.30 uur. Uiteindelijk slaapt hij weer in, maar om 5 uur is het gedaan. We maken plannen voor die dag en zitten al vroeg in de Skytrain richting hartje Vancouver. De stad is niet echt boeiend; veel hoogbouw, weinig te zien. Wel leuke winkelstraten, maar shoppen met een zwangere buik is niet leuk. Je kan het toch voorlopig niet aan ;-). We lunchen lekker uitgebreid en lopen richting het strand (English Bay), want naast de hoogbouw heeft Vancouver ook meerdere stranden, en een groot park die we morgen gaan bezichtigen. Eind van de dag pakken we de taxi naar de camperverhuurder. Jemig, wat een bakbeest!! 30 feet, oftewel 10 meter lang en plek voor 7 personen! Ok, Floor mag sturen, ik ben wel navismurf. Eerst gaan we groot inslaan bij de supermarkt. Onze camper neemt gewoon 2 parkeerplaatsen achter elkaar in beslag. Gelukkig is er voldoende ruimte! Daarna rijden we naar de camping waar we weer op tijd naar bed gaan. Zijn nog niet gewend aan het tijdsverschil.

Zondag 4 september
Weer een bewogen nacht; Stijn wakker om 2 uur en om 5 uur is het weer gedaan. We starten langzaam op, want door die korte en gebroken nachten gaat deze zwangere dame zich niet beter voelen. Maar het is geen straf om rustig op te staan, want de zon schijnt dus als trailer trash (lees: in jogging broek, verwilderde haren, oftewel zieternietuit.nl) stippelen we buiten aan de picknicktafel de dag uit. Oh ja, en ik was even de handigheidjes van kamperen vergeten. Gaan douchen en een jumpsuite aan hebben is niet handig (oftewel; die houd je niet droog in een douchehokje).We pakken de bus naar het centrum van Vancouver, huren daar fietsen en fietsen Stanley park door. Heel gaaf park, met mooie uitzichten, de bekende totumpalen, de Lions gate bridge waar je onder door fietst. Na 1,5 uur fietsen, pakken we de taxi naar Gransville Island. Voorheen een industrieterrein, nu een schiereiland met allemaal restaurantjes, foodmarkets, straatartiesten. Terwijl Stijn zijn middagdutje doet, lunchen wij uitgebreid, kopen we verse muffins en eten we die in het zonnetje op terwijl we in het zonnetje naar een van de straatartiesten luisteren. Life is good!

Maandag 5 september
Een reisdag. Om 6.30 uur zitten we met camper en al op de boot naar Vancouver Island. Daarna is het nog een paar uurtjes rijden naar onze camping in Tofino. Wat is zo’n grote camper toch fijn. Urenlang kom je geen huis of eettentje tegen. En het giet buiten. Lang leve de camper! Wij stoppen bij een picnic area, dekken onze tafel, en halen onze koelkast leeg. Gezellig!
Morgen gaan we beren spotten vanaf de boot. Zin in!

• 06 September 2016 - 07:43

Conny:

Klinkt super! Leuk om te lezen. Veel plezier! Xx

• 06 September 2016 - 08:04

Mieke:

Jippie wat leuk!
    Van mij mag je elke dag een verslag sturen ( helaas heb je dan geen vakantie) hahahah
    Geniet!

• 06 September 2016 - 09:10

Yentl:

Gaaf! Dankjulliewel dat we een beetje mee mogen op reis :D Kijk al uit naar de volgende verhalen.

• 06 September 2016 - 09:59

Wendy :

Heerlijk om te lezen! Ben benieuwd naar jullie berenavontuur:-)

• 06 September 2016 - 21:12

Marga:

Leuk om jullie even gesproken te hebben en dat het goed gaat. Lekker genieten met elkaar

• 07 September 2016 - 10:23

Dit is toch ff anders dan 10 dagen all in

• 07 September 2016 - 10:30

Gerrit:

Hoewell we hebben wel overeenkomsten.
    Wij zien eerst Turken en dan Russen .
    Jullie eerst Beren dan walvissen

• 07 September 2016 - 10:32

Veel plezier schatjes

• 07 September 2016 - 11:53

Anke:

Have fun! Veel plezier met jullie sleurhut, ik verwacht een nieuw seizoen van Jersey Shore maar dan op zijn Canadees!

• 08 September 2016 - 16:05

Caar: