Ons eindstation: Banff - Reisverslag uit Canmore, Canada van Floris, Danitsja, Stijn & Mini-Me Hoeven - WaarBenJij.nu Ons eindstation: Banff - Reisverslag uit Canmore, Canada van Floris, Danitsja, Stijn & Mini-Me Hoeven - WaarBenJij.nu

Ons eindstation: Banff

Blijf op de hoogte en volg Floris, Danitsja, Stijn & Mini-Me

22 September 2016 | Canada, Canmore

Maandag 19 september

We zijn op onze een na laatste reisbestemming: Banff. Eigenlijk de laatste want de volgende bestemming (donderdag/vrijdag) is de plaats waar vandaan we terug naar huis vliegen.
We kunnen hier rustig aan doen want in Lake Louise hebben we 2 dagen in 1 gepakt dus hier hebben we een dag extra. Dat betekent elke dag uitslapen want er zijn hier geen speciale bezienswaardigheden waarvoor je om 6 uur je bed uit moet! We starten de dag op door naar het visitor center te rijden en een kaart van de omgeving te vragen. Op aanraden van de dame achter de balie lopen we naar een koffietentje waar ze echt de meest lekkere taartjes en chocolade lekkernijen hebben. Koekela is er niks bij ;-). We rijden daarna naar een leuk uitkijkpuntje en maken een mooie wandeling om een meer heen. 's Avonds gaan we naar hotsprings. Superlekker. Midden in de bergen in het water poedelen wat door de aarde tot 40 graden is opgewarmd. Genieten. Zelfs Stijn wil niet meer het water uit.

Dinsdag 20 september

We worden wakker, kijken naar buiten en wat zien we daar....sneeuw! We starten weer rustig op bij hetzelfde koffietentje als gister. Ik heb over een mooie route gelezen die we kunnen rijden met allemaal wandelingetjes en uitkijkpuntjes. Maar die route valt eigenlijk wat tegen en wandelen door het bos met die sneeuw is ook niet echt optimaal. We zijn er niet op gekleed en zijn tot aan de sokken toe nat. We komen langs Johnston Canyon waar bussen met toeristen aankomen dus dat zal wel wat moeten zijn. Wij doen mee en lopen via een boardwalk naar de waterval. Je loopt door de canyon, langs de bergen over een smalle 'brug'. Mooie route en zijn blij dat we gestopt zijn.

Woensdag 21 september

Floor is echt goed bezig. Hij sport bijna elke dag dus komt strak en fit in Nederland aan. Wel even anders dan ik want mijn buik groeit lekker door. Ik voel de kleine ook sinds vorige week schopjes geven! En fit, nee, dat ben ik al helemaal niet. Wel ontspannen. Maar al dagen heb ik geen energie. Ondanks de vele uren slaap elke nacht en overdag. Hoe moet dat straks thuis? Daar probeer ik me nog niet druk om te maken. Nog even genieten van de laatste dagen. Want genieten doe ik zeker! We hebben net tussen de Canadezen bij een burger tent gegeten. Wat is het toch een mooi volk! En wat was dit weer een bijzondere reis. Bijzonder omdat Stijn erbij was, want oh wat hebben we om hem gelachen en van hem genoten. En wat was hij relaxed. Wanneer wij van de bijzonder mooie omgeving genoten, genoot hij van zijn speelgoed auto's die door deze bijzondere mooie omgeving reden ;-) en het rennen door de bossen. Ik heb veel van de wereld gezien maar geen land is zo mooi als Canada. Nou...Nieuw-Zeeland komt aardig in de buurt maar daar moet je 2 dagen voor vliegen. In Canada zit je binnen 9 uur. Dus mocht je nog op zoek zijn naar een mooie reisbestemming.....Canada it is! En klop dan vooral even bij mij aan want ik heb volop tips over de do's en de don'ts.

Superleuk dat jullie ons gevolgd hebben en het was elke keer weer erg gaaf jullie reacties te lezen. Thuis maar gauw aan de slag met het fotoboek zodat jullie de prachtige foto's scherp kunnen zien.

X van ons

• 22 September 2016 - 20:45

Wendy:

Kan niet wachten om jullie fotoboek te bewonderen, dus hup snel naar huis en aan de slag ermee

• 22 September 2016 - 20:47

Rachel:

Ik zet Canada hier ook op het wensenlijstje. NZ heb ik toch al gezien ;)

• 22 September 2016 - 21:42

Anke:

Fijn dat jullie als gezin zo genoten hebben van de mooie reis. De foto's zien er ook super uit, ben benieuwd naar het fotoboek. En stuur die tips maar door hoor haha. Tot snel. X

• 23 September 2016 - 07:26

Susan:

Jeej zit het er nu al bijna op. Heerlijk om jullie reisverhalen te lezen voelt al als een beetje voorpret. Geniet de laatste dagen in Canada en we komen graag jullie fotoboek bewonderen. Xxx

• 23 September 2016 - 08:53

Yent:

Zelfs op onscherpe foto's is Canada PRACHTIG!
    Wat fijn dat jullie zo genoten hebben! En een paar van die rustige dagen is ook niet erg toch ;) Ik wens jullie een goede terugreis en ga ervan uit dat je het fotoboek meeneemt als die af is ;).

• 23 September 2016 - 11:24

Pascal:

Was leuk dit zo mee te hebben mogen beleven.
    Ben er ook een beetje geweest nu, en die sneeuw.. Jaloers!

Tot snel en ben ook erg benieuwd naar het foto boek, en nieuwe recepten die Floor vast heeft onthouden ;)